De tidligste tegn på at du er stresset

Stress er en lidelse, som rigtig mange mennesker i dag har tæt inde på livet enten ved selv at opleve det på egen krop, eller måske har man en nær ven eller et familiemedlem, som er ramt af stress.

Mange tænker stress som en negativ ting, men hvis man lærer at tolke de tidlige tegn på stress, kan det være en stor hjælp til at bedømme, hvornår du har for meget fart på i din hverdag og lige skal træde et skridt tilbage og slappe af.

https://mindcamp.io/stress/ kan du blive meget klogere på, hvad stress er for en størrelse, samt få hjælp til at tackle din stress gennem et online forløb.

Vær opmærksom på din krop

Tidlige tegn på stress opleves ofte som hovedpine, ondt i maven og søvnbesvær. Det kan være svært at vurdere, at dette skyldes stress, da det er meget kropslige reaktioner, som også kan forekomme i andre sammenhænge. Er det dog nogle symptomer, du har bøvlet med gennem længere tid, kan du prøve at lægge mærke til, om du befinder dig i en stresset periode, uden du måske var klar over det.

Mange oplever også at tage på, når de bliver stressede, da man ofte får mere lydt til fedt og sukker, når man er i en stresset periode.

En dyb indånding – og så ro på!

Det er frustrerende og utroligt hæmmende for din hverdag, hvis du er ramt af stress – men det er ikke i sig selv farligt. Stresssymptomer er din krops måde at fortælle dig, at du har brug for at sætte farten ned, måske endda helt tage en pause, for at passe på dig selv. Stress er et urinstinkt i os mennesker. Så, frygt ikke hvis du føler dig stresset! Det er helt almindeligt, og der er hjælp at hente til dig.