Søger du graviditetstræning i varmvandsbassin nær København?

Det er altid en god idé at holde sig i gang under sin graviditet. Det er bevist, at du hurtigere kommer dig efter en fødsel, hvis din krop har holdt sig i gang gennem selve graviditeten og derudover mener nogle også, at du kan opnå en nemmere fødsel, da kroppen er stærk. Når det kommer til graviditeter og fødsler, så er ikke 2 forløb ens, derfor kan det være svært at give et overordnet træningsprogram til gravide, da det er meget individuelt, hvor meget træning du kan klare og endnu vigtigere hvilken slags træningen, som er bedst for dig. Har du en hård graviditet med for eksempel bækkenløsning, så er en times træning i et træningscenter 2 gange om ugen nok ikke det bedste for dig. Lige meget om du har en let eller hård graviditet, så er svømning ofte en god idé.

Træningsprogram gravid

Står du og ønsker dig et træningsprogram som gravid, er det ofte en god idé at kontakte en personlig træner eller fysioterapeut, som har forstand på træning og gravide. Ellers findes der mange forskellige svømme graviditetshold nær København. Det kan både være som motion, hvor du svømmer nogle baner, men det kan også være små øvelser i varmvandsbassinet, hvor din gravide krop får lov til at slappe af. Du finder gravid træning her.

Tilbyder også efter fødselstræning

Står du allerede med et lille barn i dine arme, så vil det også være en god idé meget langsomt at begynde og dyrke noget let motion igen, når din læge selvfølgelig har sagt ”god” for det. Let motion er ikke styrketræning, løb osv., men kunne for eksempel være en gåtur med barnevognen eller noget træning i et varmvandsbassin. Her slapper kroppen af, og du kan meget skånsomt træne dit bækken, mavemuskler og din core, som især er presset efter en graviditet og fødsel.