Sådan undgår du at tage jule-kilo på

Vi nærmer os stille og rolig december måned, som er kendt for at være måneden der trækker alle i kaloriemæssigt fordærv. De mange julefrokoster, slik, kager og fed mad er hvad der frister os alle sammen, og faktisk så accepterer de fleste blot, at december er en måned hvor man giver slip, og tager så ekstra hårdt fat i januar igen.

Men i virkeligheden behøver man slet ikke, at lade det hele stå til i december måned, blot fordi man hygger sig lidt ekstra med julefrokoster og god mad. Vi kigger i denne artikel lidt nærmere på, hvordan man undgår at tage på hen over julen, og dermed ikke skal kæmpe sig igennem en streng januar måned.

Mængden af hvad du spiser, er afgørende

Hvad end det er julemad eller ej, så er kan det godt lade sig gøre at spise lidt fed mad, slik, eller andet som er kaloriemættet, så længe man ikke propper sig med det. Alt med måde som man siger – og det passer meget godt i denne sammenhæng.

Det er nemlig ikke nødvendigt at holde helt igen, hvis man blot kan styre det. Det betyder altså, at det er meget muligt at spise lidt af det hele, så længe man selv er klar over, at man ikke skal fylde tallerkenen op hver gang. Hvis man tager kosttilskud i form af proteinpulver fra f.eks. poweraddict.dk, så kan man også med fordel skippe dette i denne måned, for at undgå de ”ekstra” kalorier, som man alligevel ville få gennem kosten.

Spist hvad du vil – men kompensér med motion

En anden måde at undgå de berygtede julekilo er, at dyrke mere motion end man plejer. Det betyder at man teknisk set forbrænder flere kalorier og dermed også har plads til, at spise flere kalorier. Gå lange turer, eller tag 30 minutter mere på løbebåndet efter din oprindelige træning. Det kræver selvfølgelig at man er motiveret til at gøre det, men hvem kan ikke motiveres af julemad?

Kombinerer du dét at spise mindre mængder julemad, med at dyrke mere motion, så kan det blive den perfekte opskrift på at undgå de dumme julekilo, som vi alle sammen kæmper med i januar måned.