Sådan får du mere motion ind i din hverdag

Du kender det sikkert. Du siger til dig selv, at du skal træne i morgen, men når vækkeuret ringer en time tidligere end normalt, kan du ikke få dig selv hevet op ad sengen, og overspringshandlingerne og sengen overtager dine gode intentioner for en bedre og sundere livsstil. Det kan være svært at få inkorporeret motion og en varieret kost, hvis man har en travl hverdag, og du er stensikkert ikke den eneste, der har svært ved at få enderne til at hænge sammen. Kunne du dog godt tænke dig mere motion i din hverdag, så kan du her blive klogere på, hvordan det kan lade sig gøre.

Se muligheder fremfor begrænsninger

Man kan have en tendens til et negativt mindset, hvis man i lang tid har oplevet modgang, eller hvis man blot er demotiveret for at lave tingene om. Mange mennesker har en tendens til at se begrænsninger fremfor muligheder, og det kan standse en i at leve livet fuldt ud, hvilket du stensikkert kan genkende, hvis du er en af dem. Når du vænner dit hoved til at tænke positivt, så vil du automatisk blive mere positivt anlagt, og før du ved af det, vil du kunne mærke det på sigt. Tag eksempelvis cykle ned for at hente børn eller gå en tur efter aftensmaden med hunden.

Tag cyklen i stedet for bilen

Mange danskere kører i bil på arbejde hver dag, og det kan der være flere grunde til. Det er naturligvis den nemme og hurtigere løsning, men det er langt fra den mest sunde løsning. Skift bilen ud med en god cykel og få mere motion ind i hverdagen på den måde. Du vil hurtigt mærke et større overskud, og måske du også taber dig lidt af at hoppe på cyklen i stedet for at tage bilen.