Sådan kan 3D-teknologi optimere din markedsføring

Har du en virksomhed, der arbejder indenfor indretnings- eller møbelbranchen, og du har brug for professionelle billeder til din markedsføring? Hvorfor så ikke overveje en metode, der både kan spare dig for en del tid og penge, og som samtidig giver mulighed for at placere dit produkt direkte i kundens hjem?

Når man arbejder med design og boligindretning, er der ingen vej udenom brugen af professionelle billeder, hvis man vil have succes med sin markedsføringsstrategi. Men produktionen af sådanne billeder kan nemt blive en tidskrævende og dyr affære, hvis der både skal tænkes i spektakulære lokationer, samtidig med at produktet skal sendes frem og tilbage.

Derfor vinder en ny metode til billedproduktion også frem på markedet, da den giver mulighed for at digitalisere en stor del af processen og dermed spare din virksomhed for dette besvær. Ved at skabe en 3D-model af dit produkt giver metoden nemlig mulighed for at placere produktet i enhver tænkelig situation direkte fra computeren – det er bogstavelig talt kun teknologien, der sætter grænser.

Slip kreativiteten fri

Computergenerede billeder – CGI – er på den måde ikke underlagt fysiske begrænsninger, og det giver din virksomhed frie hænder i forhold til jeres markedsføringsstrategi. Dette betyder, at du kan fokusere på at udarbejde en strategi, der bedst muligt rammer, fanger og inspirerer målgruppen uden at skulle bekymre dig om fysiske faktorer. Kan du tænke det, så kan teknologien skabe det.

Samtidig behøver du ikke spekulere på at skulle gå på kompromis med billedkvaliteten. De digitalt producerede billede er nemlig lige så flotte og lige så realistiske som traditionelle billeder. Deres egentlige potentiale ligger dog i at være mere end det og dermed skabe flere muligheder for din virksomhed.

Skal du eksempelvis derfor markedsføre et møbel til kvinder med eget hus og familie, har du med 3D-visualisering mulighed for at vinkle dit billedmateriale, så det bedst muligt rammer og skaber værdi for lige præcis denne målgruppe. Det er blot op til jer at lægge den rigtige strategi, så skal billederne nok gøre resten.

Indretning med 3D-modeller

Brugen af computergenererede billeder og 3D-visualisering åbner desuden også op for nye muligheder for jeres kunder. 3D-modellerne kan nemlig tilpasses et program, der lader kunden interagere med produktet, uden at han eller hun behøver forlade sit hjem. Det giver en rigtig god mulighed for at vise kunden, hvordan jeres produkt kan skabe værdi i lige præcis deres hjem.

3D-teknologien tager på den måde den billedmediets potentiale og går skridtet videre. For hvor brugen af billeder lader dig vise produktet værdi snarere end at fortælle om den, lader brugen af 3D-teknologi dig vise produktets værdi i en specifik situation og for en specifik kunde.

Med en 3D-model af dit produkt står alle døre dermed åbne for din brug af billeder i din markedsføring, og ønsker du senere at tage skridtet videre og også satse på enten video eller animation, så kan den samme teknologi også hjælpe dig med det. Du behøver ikke engang at få lavet en ny 3D-model af dit produkt.